Audi’nin en sportif modellerine verdiği RS kodunu taşıyan model ailesinin yeni performans ikonu RS6 Avant, Ağustos ayından itibaren ülkemize ithal edilmeye başlandı
580 HP güç üreten çift turbo beslemeli V10 motoru, quattro dört tekerlekten çekiş sistemi ve dinamik sürüş kontrolüne sahip spor süspansiyonunun yanı sıra LED teknolojili farları ve dinamik kostümüyle dikkatleri üstüne toplamayı başaran Audi RS6 Avant, 193 bin 568 Euro’luk anahtar teslim başlangıç fiyatıyla satışa sunuldu!
Yarışçı nitelikli sportif yürüyen aksamı ve teknik özelliklerinin yanı sıra göz kamaştıran tasarım özellikleriyle ilgi odağı olmayı başaran Audi RS 6 Avant, Doğuş Otomotiv-Audi tarafından Ağustos ayı itibariyle ülkemizde de satışa sunuldu. Toplam 10 adetlik satış hedefi ve 193 bin 568 Euro’luk anahtar teslim başlangıç fiyatıyla Türkiye pazarına sunulan Audi RS 6 Avant, 580 HP’lik gücüyle Audi’nin en güçlü otomobili unvanına sahip olmasıyla da ön plana çıkıyor. Audi RS 6’nın standart donanımında ASR, ABS, EBD, EDL, ESP, ön ve yan havayastıkları, Sideguard havayastığı sistemi (ön ve arka yolcular için geniş pencere havayastıkları), hız sabitleyici, ön ve arka park mesafe kontrol sistemi, yağmur sensörü, CD değiştiricili Bose müzik sistemi, Alkantara/deri döşeme, 3 kollu çok fonksiyonlu tiptronic kumandalı sportif deri direksiyon, Carbon iç dekor, Klima plus, Xenon farlar, mat alüminyum tavan çıtaları ve dış aynalar gibi ekipmanlar yer alıyor.
Kendinden Emin Dış Görünüm
Audi’nin yeni nesil tasarım anlayışının en belirgin özelliklerinden biri olan ön farlardaki şerit biçimli LED teknolojili aydınlatma özelliğinin kullanıldığı RS 6 Avant, S6 modeline göre daha geniş hava kanallarına sahip ön alt ızgarası, çarpıcı tasarımlı ön tamponu ve krom çerçeveli yekpare ızgarası ile kendinden emin bir görünüm sunmayı başarıyor. Bununla birlikte 1980’lere damgasını vuran ve Alman üreticinin dört tekerlekten çekiş teknolojisinin öncüsü başarılı ralli otomobili Audi quattro’yu andıracak biçimde geniş tekerlek yuvalarına sahip RS 6 Avant’ın arka bölümünde de aerodinamik spoyler ve oval egzoz boruları dikkat çekiyor.
Zarif ve Etkileyici İç Tasarım
Sportif zarafet ve seçkin Audi lüks anlayışının başarıyla kombine edildiği Audi RS6 Avant’tın kabin içinde karbon fiber, alüminyum, deri ve alkantara malzemeler bir arada kullanılıyor. 3 kollu çok fonksiyonlu sportif direksiyonu, MMI sisteminin alüminyum
renkli butonları, pedal takımı, ekstra sportif yapılarıyla dikkat çeken ön koltuklar kabin içindeki diğer önemli tasarım detayları arasında yer alıyor.
Yüksek Performansta Yeni Lider
Yeni Audi RS 6 Avant’a mevcut Audi model yelpazesinin en güçlü modeli unvanını kazandıran çift turbo besleme ünitesine sahip 5.0 litrelik FSI teknolojili (TFSI) V10 motor, 580 HP güç üretiyor. 1500 ile 6250 d/d gibi geniş bir devir aralığında 650 Nm’lik muhteşem bir tork değerine de imza atan motorlu ve 6 ileri tiptronic şanzımanlı Audi RS 6 Avant, 2025 kg’lik ağırlığına rağmen 0–100 km/s hızlanmasını sadece 4.6 sn’de tamamlıyor. Elektronik olarak sınırlandırıldığı için 250 km/s’lik maksimum hıza erişebilen Audi RS 6 Avant, statik konumdan 200 km/s’ye ise 14.9 sn’de çıkabilmesiyle göz kamaştıran bir başka performans verisi sunabiliyor. Yeni RS 6 Avant’ta yeni nesil quattro dört tekerlekten çekiş sistemine yer veren Audi mühendisleri, aracın arkadan çekişli otomobillere göre daha fazla sürüş güvenliği ve denge sunmasının yanı sıra maksimum dinamik yol performansı sunabilmesini de hedeflemişler. Audi RS 6 Avant’ın merkezi diferansiyeli, motor gücünün % 40’ını ön aksa verirken, % 60’ını ise arka aksa vererek dinamik sürüş performansının güvenli biçimde elde edilmesi sağlıyor.
Kişiye Özel Sürüş Keyfi
Audi RS 4’te de sunulan DRC yani Dinamik Sürüş Kontrolü sistemiyle donatılan RS 6 Avant, boyuna ve enine ekseni etrafındaki savrulma ve yuvarlanma hareketlerini, elektronik unsurların yardımı olmaksızın, sadece sıvı dinamik kanunlarına göre ustaca azaltabilmesiyle de farklılaşmayı başarabiliyor. Yeni Audi RS 6 Avant’ta bulunan Dinamik Sürüş Kontrolü, istenildiği takdirde opsiyonel olarak sunulan Spor Süspansiyon plus olarak da isimlendirilen aşamalı sönümleme sistemiyle de desteklenebiliyor. Böylece Audi RS 6 sürücülerinin kişisel tercihlerine veya seçilen güzergâha göre araçlarının yol tutuş özelliklerini değiştirebilmelerine imkân tanınıyor. Konfor (comfort) ayarında, dikkate değer bir sürüş konforu sunup dinamik programda ise kendini sportif bir sürüş tarzına göre ayarlayan sistem, spor modda ise maksimum sürüş hassasiyetini sergiliyor. Standart olarak 19 inçlik çelik disk frenlerle donatılan Audi RS6 Avant’ı 20 inçlik jantlarla ve seramik fren sistemiyle de satın alabilme imkânı sunuluyor.